Italien och Sicilien

Just det, några som kanske redan vet att jag tog en liten resa till Italien i juni.. och jag valde Sicilien den här gången eftersom jag redan en gång varit i Rom och en gång i Terracina.
Sicilien var underbart, vyerna var helt fantastiska!




Jag kärade ner mig regält i staden Taormina som låg långt upp på en berg.. Staden ligger på Siciliens östra kust
och här fanns mycket vackert för ögonen..





Taorminas gränder är fylt med ögongodis :)






Sicilien är känd för sin vulkan Etna, når du dess topp är du uppe på 3330 m över havet, jag var där! Det var en mäktig känska att mötas av 15 graders värme, tillsammans med snö och stelnad lava :)







Först åkte man buss upp till en avsats, där man sedan fick ta linbana för att sedan sita biten upp åka jeep :)

Jag hade ju verkligen turen med mig att få komma till ett land som vet vad matlagning är..
Här är en finfin tallrik av det jag gillar mest.. ;)



och det kostar nästan ingenting... :)

1 min till havet från det söta lilla hotellet Hotel Sole



Att rekommendera.. särskilt med det sällskapet som följde mig dit.. <3
Mer bilder kommer snart..



Massa kramar till er!

Kommentarer
Postat av: Fotograf Malin Johansson

Mys med utomlands! Du åker banne mig alltid utomlands din lilla fuskis (L)

2011-07-14 @ 13:11:56
URL: http://fotojohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0