Öl- och Whiskeymässan i Örebro

Hej alla bloggisläsare! :)

Min helg har verkligen varit toppen! Fredagen gick jag hemma på förmiddagen och mös och fixadet inf mitt lilla kalas som skulle äga rum dagen efter.
Kände att hemma kan jag inte vara hela kvällen dock, så jag ringde grannen, ex-exet, legenden Anders-flanders!! ;) Och frågade om han inte vill hitta på ngt? Varför inte förlusta sig på helgens Öl- och Whieskymässa på Conventum!? :) sagt och gjort så fixade Anders fribiljetter till entren´ och vi svirade runt bland heta whiskeys och trevliga ölsorter.




I montern TOPM en av Sveriges ledande importörer av öl (Anders storebrors företag) underhöll vi oss med gratis öl och cidern H Westons & Sons som hade en otroligt härlig karaktär av mogna röda äpplen och halm, väldigt torr -Väldigt god!! 6,5% men smakar inte alls särskillt mkt alkohol utan helt enkelt superfräsch!! Till dig som inte gillar sötsliskiga cider är denna helt perfekt!

Produktbild

Anders och hans bror introducerade mig för en otroligt trevlig engelskman som var så fruktansvärt humoristisk, jag har inte skrattat så mycket på jättelänge och år och dar och det var verkligen så härligt!

Vi gick runt och skrattade mest hela kvällen och folk trodde nog vi var tokiga! :) Mkt trevlig whiskey blev det och tillslut så var jag helt plötsligt onyckter av alla slattar här och där :) Hittade två favoriter.. såklart var den ena i tusenkronersklassen och den andra fanns det inga mer flasker kvar av i hela världen och de pågående faten var inte färdiga för ens 2016! Då lyckades jag iaf få in rätt skapligt omdömme, inte konstigt att dessa blev mina favoriter! :) 

Efter mässan gick vi till O´Learys där vi mötte upp Jasmin. Engelskmannen vid namn David var fortsatt obesegrat roligast där inne och folk tittade och log åt oss där vi satt :) Jag och Jasmin försökte få en bra bild på oss, men min nya IP4 är inte så bekant än så det var svårt att få en bra bild.. Så de blev lite fnitter och helt plötsligt sa en kille som gick förbi som var i 40 års åldern att Jasmin o jag var löjliga! jag sa en liten spydig mening tillbaka och då sa han att han bara var sur för han vill hem till sin familj, då sa David på engelska; Men familjen vill inte ha hem honom!! :)  Ha ha.. vi skratta så vi dog! 

Helt klart en superlyckad kväll! Jag älskar tokigheter, det gör livet så mycket längre!!!!! :)

Här får ni några smakprov från de misslyckade korten.. :)




Någon hade spilt ut en cider och jag och Jasmin ritade genast dit, vad som blev en söt liten sessa! :)

Ha en fin dag allesammans!! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0