GÖTEBORG

Då var det dags att fara nedåt landet igen.. -Göteborg och en härligt stor fyra i majorna hade vi lånat. En hel helg i denna med tre tjejer, gissa hur den såg ut! :) Katten Cosmos bodde där också, en helt fantastisk katt som var så otroligt mänsklig i sitt beteende! Han var dessutom en ras som blir väldigt stor.. svårt att få fram på dessa bilder, men han var verkligen helt gigantisk!

 

Så otroligt söt och egen! <3

På fredagen shoppade vi loss en hel del, precis som planerat helt enkelt.. Vad vi shoppade kommer senare..
På kvällen träffade vi Kristin och Jenny och gick på en helt fantastisk tappasrestaurang Manana och det var det godaste jag ätit i tappasväg någonsin!
Stället var poppis bland ungdommar, då både maten och drinkarna var superbra pris på!



Anna och jag

 

Ida och Anna



Ja ni ser ju själva.. ;)

Saramilindade sparris
Vitlösstekta räkor
Ostar med fikonmarmelad
Pilgrimsmusslor
Lamm
två glas mousserande + ett glas sangria 308kr! :)



Alla valde nästan olika, så det var trevligt att smaka av varandra! :)



Sedan blev det gratisdrinkar från en killkompis till oss på en annan bar, och gratis är ju gott! ;)



Ida och Jenny, vackra som få! :)

Sedan blev det att dansa salsa..



Ida var riktigt duktig! Men klockan blev vääldigt sent och allt stängde, så då fick vi ut på staden och svira runt lite.. :)

Hela helgen var det ett bombhot riktat mot Göteborg och Nordstan, så poliserna spejjade hela dagar och nätter..
Konstaplarna är faktiskt riktigt trevliga! :)



Inte minst tyckte Anna det iaf! ;)

På lördangen blev det åter shopping på staden och jag hittade ett par skitsnygga skor på en liten hylla där allt var sacond hand. Men det fattade inte jag från början då skorna verkligen såg helt oanvända ut! ;) Så supernöjd, de var helt i skinn och superbilliga! Tur ska man ha ibland!




Efter en hel dags shopping, förtjänade vi ju faktiskt ett trevlig cafe´besök..



Vi köpte otroliga räkmackor med massa god ruccola som bädd runt om! :) fräsch! :) Sen fanns det ju en hel del bakverk oxå, men eftersom jag inte är så förtjust i sånt fick jag ju iaf ta en bild.. :)



Visst såg väl de härliga ut! ;)

På toaletten hade de en sådan söt bild..


Nu vart det lördagkväll och vi var hembjudna till Kristin på middag :)


 Jenny och Anna



Minna ska ta första taget på Kristins hemmagjorda sheesecake, den var den godaste jag ätit!! Och det är ju synd att jag inte har en bild på hur mycket som blev kvar.. eller så är det bra kanske!! ;)



Kristin hade kyligt hemma så hon fick låna ut koftor till höger och vänster, men med lite skumpa blev det snart varmt igen ;)



Kristin och Mikael bode i en fantastis härlig lgh mitt i stan, vet inte hur många ggr jag sa det till Kristin!! GUD vilken fin lägenhet!! ;)

Väl ute lyckades Ida få in oss gratis, hon kände någon, som kände någon som i sin tur släpte in oss helt gratis! 170kr inträde helt galet, men Tack tack.. gratis är gott!



Här inne träffade jag på en riktigt utspökad otäck joker! Men när jag tog kort på honom på den här bilden, ser han så snäll ut!!? men fy farao vad otäck han såg ut egentligen!! :)




Han hade liksom som flärpar upp på kinderna, jag fy och fasa för att möta den här mannen en mörk kväll!!!!

Tack alla för en supertrevlig helg!

Puss <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0