Taste!

Just så heter restaurangen vi var och åt på i kväll. Resturangen är ungefär ett halv år gammal och ligger mitt i centrala Örebro, en manifik Behrnfastighet.
Jag var där med mitt arbete, vi försöker alltid gå ut en gång om året och då till lite finare restauranger.
Det är härligt och jag tror nästan att vi alla är intresserade av vacker och välsmakande mat.

Jag åt; 

Oxkind

Pure´ lök, babymorötter, hallon / 248:-

Tre Ostar
med Plommon och rödlöksmarmilad / 129-

Oxkinden var kokt i 24 timmar. Det märktes när jag inte ens hann sätta kniven intill gaffeln för att skära mig en bit, då köttet bara föll isär så mört det var.

Till dessert tog jag ostar, jag älskar det verkligen, de här luktade pyton och det var väl därför de smakade så otroligt gott :)

De andra tog; Créme Brulé
med Passionsfrukt, lakrits / 98:-

Till det bästa hör att, vår ena arbetskamrat har sin son på "praktik-jobb" där, så desserten fick vi freee :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0