Onsdagsmyyys! :)

Efter en god lunch med Maria på Java, kändes det som att denna dag verkligen hade startat bra. Jag fick en god sallad som vanligt och otroligt trevligt sällskap. Maria som man ibland kan "misstolka" ;)  bevisade verkligen motsatsen när jag fick henne att gråta vid lunchbordet..  Som vanligt är jag så inne på mina rädda-djur-projekt och kvällen innan hade jag skåtat Animalplanets djurpoliser som gjorde en mycket fin insats på en hundvalps öde..
Maria ville filma mig sa hon, antagligen för mina utsvävningar att beskriva tid och rum.
Nå väl.. så hade den lilla valpen lämnats själv i ett hus för att dö, för att dö helt själv.. att dö för att någon art kallad homosapiens, lämnat den helt utan mat och vatten. Den stackars valpen hade lagt sig i en låda för att dö.. Men djurpolisen fick reda på att det inte stod rätt till i huset och att hundar och valpar varit instängda i veckovis i detta hus...
De övriga hundarna kunde räddas två dagar tidigare, men eftersom den här stackars valpen inte kunde ta ett steg kanapt ett andetag hade djurpolisen missat den.
Men en klok flicka sa; det fattas en brun valp ca 40 cm lång! Polisen sökte då genom huset som var full med bråte högt och lågt och fann ju till sist denn valp i lådan.
-Den är död! hur kunde någon vara så grym mot dig stackare så att du nu är död..?  Just presis då, blinkade den stackar hunden till och tog en sista suck.. Skinnet låg gäms revbenen, skinnet var så uttorkat..
Sirenerna på, blåljus på full effekt, ilfart till djursjukhuset..

Hunden var död, den hade precis tagit sitt sista andetag, det var så sorligt. 
Läkarna på djursjukhuset var förberädda via telefon att en mycket svårt sjuk hund var på väg in, det dom inte visste var att den precis hade lämnat jordelivet.
Påfrestningen av att den bara blivit rörd under bilens vibrationer, hade varit för stor för den svårt sjuke hunden.

De möts av läkarna som nu får vetskap om att hunden just precis dött.. Men ledningen för djursjukhuset säger -"Den här hunden ska inte behöva dö nu för att en människa varit så grym, ALLA insatser och alla resurser vi har på att återuppliva valpen! Sätt i gång!! 

Hunde har varit död i ca 3 min.. men med sond till lungorna, adrenalininjektioner gång på gång och dropp med vätska direkt in i blådådern i halsen.. ger tillslut hunden ifrån sig ett livstäcken, den blinkar till, den rör tassen någon cm. Men så lite, var just nu så otroligt stort! Hundet som varit död, hunden som hade lämnat jorden var åter med på en skör tråd! I kuvös i två veckor började hunden ge mer och mer livstäcken på att den faktiskt vill vara med.
Efter tre månader hoppade och lekte hunden tillsammans med sin syskon kring djursjukhusets personal, den var nu en valp som fick leva som en valp ska få göra.. De gav honom namnet Hope!

Jag förstår att Maria grät, det skulle jag också göra och det gjorde jag när jag tittade på programmet här om dagen.. Varför gör människor så här?


Här är en vacker bild på Marias sagohund;



Han är ett år och världens sötaste! :)

Maria och jag slöt åter samman på kvällen då jag blev bjuden på mat, och något nytt för mig var stekta majskorn -Gott! :)

Härliga körsbär till dessert som smakade sommar!



Sedan blev det utgång till Ritz med modevisning i sommaren fräscha tecken..



Vi kanske skulle druckit mer "varannan vatten" men tydligen såg våra glas till middagen hela tiden ut så här.. :)



Härlig kväll med mycket skratt <3

Kommentarer
Postat av: amyakalillamy

Gulle <3 Det ser ut som mio har gumminos hihi ; P Ja det var en speciell dag, så fin. Kramar

2010-06-13 @ 23:44:02
URL: http://amyakalillamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0