Fredag..

Myspys med film och god mat. Ja det är det som brukar stå på första plats på fredagar för min älskling och mig.

Älsklingen ropade från VM i Tv-soffan, har vi inget gott? Så sugen på något.. 
Det resulterade i dessa små egenkomponerade tilltuggen;



Skär en vakulmförpackad eller färsk baguette i slantar, 
Pressa en vitlöksklyfta i 4 msk olja.
Ta en nypa flingsalt, svart peppar och en aning chilipulver rör om i oljan,
därefter hackar du i gröna eller svarta oliver i smått samt en matsked pesto.
Rör om och fördela på brödbitarna..
In i ugnen i 8 min på 225 grader.

S U P E R   G O T T !!!!



Därefter gjorde jag färsk lax i ugn med grönsaker och saffranssås. Jag skar bort skinnet på laxen, in i ugnen på 200 grader, först själv i 15 min. 
Skar sedan en orange och en röd paprika i strimlor samt en zucchini i bitar.
Kokade det tillsammans med Arlas Gourmetsås-Saffran två stycken burkar och en msk samal olek.
Kokade detta i två min och sedan in i ugnen över fisken.. låt stå inne ytterligare 10 min.

Servera pressad eller kokt potatis samt en citronklyfta till.

Missade att fota själva fisken för vi var nog så ivriga att äta :) 
Men här får ni i alla fall garneringen :)





Spröda goda rädisor skurna i sick sack... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0