År 2010 den 19:e juni Victoria Bernadotte och Daniel Westlings bröllop <3

Idag är det en manifik dag för Sverige, Victoria Bernadotte gifter sig.  Det är samma datum som hennes far Carl XVI Gustaf gifte sig med sin Silvia Sommerlath 1976.

Idag är det hennes eget bröllop och jag skulle tippa på att ca 80% av Sveriges befolkning över 5år gör någon form av uttalande om denna vigsel.. Antingen på ett negativt sätt eller som jag på ett mycket possitivt sätt.

Jag tycker att kungar är lite ute och en väldigt gammal sed, men jag tycker också att Sverige får en fin bild när vi har drottning och kung. Jag tror på något sätt att man inte angriper ett land som har en kung eller drottning lika lätt, som man kanske gör med en president.
Det känns på något sätt mycket fredligare utåt att få ha Viktoria som en bild utåt :) För mig är det helt fantastiskt att få ha en kvinna på tronen, kanske är 2010 en ny början för en fredligare planet!

Här får ni titta på en lånad blid av Victoria..

 

Här har ni hennes blivande make Daniel Westling, han är född i min stad Örebro den 15:e september 1973.



Jag har sett honom på Strömpis i Örebro, han har några vänner här :)


Kl 13:30 kommer min mamma och hämtar mig för en heldag i bröllopets tecken <3  Vi ska verkligen ha myspys framför tv:n och jag kan säga att det kommer gå åt många näsdukar för min del :)  Victoria kommer vara sååå vacker i sin klänning och jag tror Daniel kommer ha svårt att se avslappnad ut när Kungen överlämnar henne längst fram i Kyrkan..

Härliga dag!! Kan det inte börja nu!! :) :)


 L O V E    L O V E    L O V E    L O V E    L O V E     L O V E    L O V E     L O V E     L O V E      L O V E  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0