Vidare färd mot Orust

Jag tog beslutet att köra vidare till Orust, det var ett bra val med tanke på vilken fin camping jag hittade! Hafstens campng ****  Havet låg omslutet på båda sidor om campingen och fick en underbar plats där jag kunde slå upp mitt nyinköpta tält. Ett fem-manna med två meter i takhöjd. Det var könt att sitta där inne utan att behöva trängas och kunna på stå helt rakt!  :)



De hade även en väldigt fin strand till campingen, med fin mjuk sand.

Jag tänkte hela tiden om att gå ut och äta fin mat. Men eftersom jag är väldigt kräsen när det gäller att bli serverad fin och bra mat, som verkligen då ska vara värt de pengar man betalar. Därför körde jag in till Torps köpcenter och handlade på mig en massa gourmetmat i stället! :)

Och jag tror knapt att jag ätit godare denna kväll!! :)



Här penslas;
 
Olja
pressad vitlök
persilja
salt

på de nyinköpta havskräftorna.

Sedan la jag dem på ett nätgaller från Santa Maria, verkligen helt perfekt för skaldjur, fisk och grönsaker som annars lätt kan falla i genom.

Där fick kräftorna grillas ca 5 min med skalet nedåt.






 det var sååå fantastiskt gott!
Men jag kunde ju inte låta bli att köpa allt annat gott också, så mätt jag blev kan jag säga!!





En fullmatad krabba trots att årstiden inte riktigt är inne..  :)

Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Hemma hos Katta

Vilken ljuvlig grillmiddag!! Man kan bara inte få nog av skaldjur!



Vad roligt att ni precis varit i Smögen! Vi bor ju i Kungshamn nu under sommaren så vi gick säkert om varandra där på bryggan! =)



Ha en riktigt bra kväll! Kraam /Katta

2010-07-10 @ 18:15:12
URL: http://kattabloggen.blogg.se/
Postat av: Lotto

Nä man kan verkligen inte få nog! :)

Det gjorde vi med största sannolikhet, eftersom man hänger där på bryggan mest hela tiden! :) Vi bodde på Solviks camping i kungshamn förra året v 26 då det var så varmt. Havet är ngt visst! :)



Kram Lotto

2010-07-11 @ 04:26:25
URL: http://lottospicknick.blogg.se/
Postat av: lucke

Tjenare, händer idag? :)

2010-07-11 @ 04:52:54
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0