Örebrofest i Nerike!

Ja visst, så är det förstår ni.. men om det var så mycket att ha vet jag inte.
 
Igår tog nämligen mamma och jag en sväng upp för att kika. Vi stannade till vid Goddagens tält där de serverade närproducerat från länet och det ska man ju gynna. Jag tog lammfärsbiff i bröd med tzatziki och mamma tog grönmögelostsallad, det var väldigt gott men vääldigt snålt på tallrikarna! Dessuom skulle de behöva någon som tog hand om getingarna i tälten, för när vi satte oss till bords omsvärmades vi av säkert 6-8 stycken superenvisa rackare bara vid vårt bord!

Nä minus (-) för Goddagens snålhet
              (+) för god smak
              (väldigt mkt -) för getingarna
              (- ) för att maten inte heller var varm.
              (men mkt stort + för sällskapet!! :)


Säkert undrar folk när bilder från min 30 årsfest dyker upp här? :) Lugn de kommer.. Eftersom jag bara skulle njuta av denna dag, så gick jag inte runt som någon paparazzi utan, min kära mamma och kusin har bilderna som jag ska få skickat till mig på CD-rom, så snart ska ni få se hur ni ALLA såg ut! :)
Jag har bara hört possitivt om festen så det verkar som om alla uppskattade det lilla partajet! :)

Ni ska självklart få redovisning om hur mycket pengar det blev!! :) Men allt detta kommer i nästa vecka! :)

Efter mamma och jag varit på stan åkte hon och jag ut en sväng till IKEA, där var det lagom med folk -skönt! Mamma tog en korv i början och jag var så hungrig att jag nästan var tvungen att gå till restaurange med en gång! Tur var det, för restaurangen stängde 19 och vi kom fram kl 19 exakt! Jag fick mina köttbullar för 16 kr som de alltid har Mån-Fre, det är väl makalöst billigt och gott och mätt vart man äntligen! :)

Jag köpte söta små formar till vardag och fest..





Alla möjliga former som ska bli en fröjd till mina bakverk! :)



Jag köpte även tårtpapper i plast :) som var otroligt söta, så söta att mamma oxå ville ha ett paket när vi precis betalt och gått ut.. Villken tur hon hade då, för när vi tittade och vände på dem.. så hade ett ark klistrat sig fast bakom så det var helt plötsligt två! så vi sa väl bara GRATIS ÄR GOTT! ;) tror inte IKEA gick så mkt back på de där ändå..  :)



Mamma och jag gick faktiskt på stan efter vi ätit på Örebrfesten och vi hittade en del superfina grejer som vi inhandlade! De får ni se i morgon!!! :)

KRAMAR I MASSSOR!!!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Kristin

Hej Lotta

Du kanske skall ta bort vissa foto. Idag har vi varit på traktor och hästplöjning i gyttja, därefter handlade vi Åkerö äpple till födelsedagsbarnet och nu har vi sett politikerdiskussionen. I morgon är det dags att rösta.

Älskar Dig min fnulafnula.

Mamma

2010-09-18 @ 22:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0