Grisuppfödning :(


http://ajjankajjan.blogg.se/2010/august/en-individ-en-korv.html?_tmp=be5a92fcab74c0a3cd38eb0d65bf49e37e41e8c1

En flicka på bloggen ajjankajjan.blogg.se Har inspererat mig ännu mer..



Lånad bild från video. Infektioner, apatiska grisar och brutna höfter. Inget spån att "gruffa" runt i som grisar älskar.. här finns bara döden till mötes.. :( Detta är Sverige! Ni måste se videon ovan!

Men vad är detta för Sverige? Det håller inte längre.. Vi måste göra någonting!! Likadant med pälsuppfödning, där hundar flås levande. Men de folk som håller på med detta saknar empati, dvs saknar inlevelseförmåga och  medvetande om andra personers känslor, i detta fall djur, ännu, ännu värre! Helt oskyldiga! Jag har precis haft en väldjörenhetsfest där jag i samband med min högtidsdag undanbedde mig alla presenter o blommer, så att mina 50 gäster ist fick ge bidrag till bl.a. Djurens Rätt, WWF och Barncancerfonden! Gör ni det oxå! Har aldrig varit så lycklig som när jag fick anordna denna dag! Djuren kom till jordklotet först för flera miljoner år sedan, det är dem som ska få bestämma hur de vill leva, inte vi.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0