Friskis med Ida Witlök ;)

Ringde till Ida Witlök kl 14:00 i dag, frågade med lite lättsam röst, i tron på ett;
"Åh jag kan inte"; -Ska du med o träna på Friskis om en stund? 
-Ja det skulle jag faktiskt kunna göra! :) Svarade hon! 
Gud vad glad jag blev, det är liksom så arbetsamt att bara ta på sig ytterkläder och faktiskt stänga o låsa dörren om sig och börja gå mot sitt mål, men med sällskap några ggr i veckan är det ju ett rent nöje :)  Fast nöje kan jag nog inte påstå i morgon när träningsvärken kommer och för att inte tala om i övermorgon, hu hu!! 
Ida och jag körde en sådan rolig maskin idag. För det första fick vi ju fråga en spänning (men snäll) kille på maskinen bredvid, hur den över huvud taget fungerade. Man skulle liksom lyfta sin egen tyngd, som om ni tänker er att man ser i alla actionfilmer när hjältarna tar tag i en skivstång i taket och lyfter sin egen kropp med hjälp av
deras otroligt vältränade armmuskler :)
Men om Ida och jag skulle ta oss an en sådan utmaning, skulle vi förmodligen bara kunna lyfta upp oss cirka 5-6 cm från golvet och sedan släppa taget och duns få kolla oss runt efter eventuella strirande blickar :)  
Så den här maskinen var verkligen något för oss! Här fick man nämligen dra av sin egen kroppsvikt (enda gången man får göra det ;)  och stå på en fotplatta som liksom hjälpte en på traven lite upp i luften.. :)

Ida sökte även extrajobb på mitt arbete idag. Så innan Friskis var vi in till min chef och lämnade hennes CV,
så vi får hoppas att hon får in en fot! :) Svanholm ville också arbeta hos mig, tänk om mitt arbete redan nu är så toppen, hur skulle det då bli att få in två av sina vänner på natten och få fnissa omkring :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0