BPSD-utbildning

Behavioural And Psychological Symptoms Of Dementia. Det är just va de patienter jag arbetar med kallas och ibland krävs såklart uppfräschning av kompitens inom just detta område. 8-16 ute på Demenscentrum.
Jag förstod aldrig de som somnade på lektionerna på högstadiet, men nu förstår jag dom verkligen!! För gu vad jag blev sööömnig idag! Visst är det intressant, men det ändå vi i vården och som arbetar med dessa patienter dagligen som verkligen vet hur de beter sig och vad de har för diagnoser och vad vi måste ha för förhållningssätt till dessa. Det låter så fint när de berättar historier och HUR man ska agera, men kom och agera och gör så med dom då! Det enda jag kan säga Lycka till!
Tur att man har så otroligt bra och ordentliga arbetskamrater och att vi är så starka together!!

För övrigt var jag duktig att gå till Friskis o Svettis efteråt och sprang en halvmil, 350 kalorier väck! :) Där mötte jag Danne som nog blivit lite trötter efter nästan en hel månad på Philipinerna :)  Han var dock ganska flitig och uppmärksam med att spana in en tjej på gymmet som hade väääldans långa ben ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0